Gdy miałam uczyć dzieci o manipulacjach – chciałam się dobrze przygotować i nabyć więcej wiedzy.
Szukałam informacji w magazynach psychologicznych, podręcznikach i książkach.
Gdy wyszukiwałam książki, jakie mogłabym nabyć – znalazłam tytuły, które sugerowały, że będą uczyć manipulacji i tytuły o manipulacjach i ich przeciwdziałaniu.
Jedna z książek miała w tytule to, co poniżej:|
Jak wpływać na innych? Jak na nich oddziaływać? Jak skłaniać, by postępowali tak, jak tego pragniemy?
I choć ta pozycja o manipulacjach (ucząca manipulacji) była ciekawa o tyle, że zawierała dużo informacji do skompletowania tematu – nie kupiłam jej, bo nie chciałam wspierać finansowo kogoś, kto napisał książkę, by szkolić przyszłych manipulatorów. Nie chciałam też wspierać tej „idei”.
To słabe…Niby te same treści, ale sens i intencja i motywacja napisania książki były inne.
W jednym przypadku celem było zapobieganie manipulacji, rozpoznawanie jej i uczenie się jej przeciwstawiać, a w drugim nauka, jak manipulować ludźmi.
Wybrałam na materiały książkę o przeciwstawianiu się manipulacji i o tym, jak nie pozwolić sobą manipulować, You Tuba i wyniki badań psychologicznych i socjologicznych …
Lekcje były przednie. Ciekawe, zróżnicowane. Z filmami.
I burzliwymi dyskusjami.
Dzieciaki mają już sporą wiedzę.
W każdym wyborze ważna jest ETYKA.